Скално изсеченото светилище е на около 300 м. разтояние в източна посока от скалната гробница.
Съвременните учени го определят като малка скална гробница.
С ТРАКИЙСКА ПОХОДКА
1-ВО:
Района около камъка е осеян с пръчки на диво грозде, което изглежда много старо, може би на хиляди години и това, че не се поддържа е причината вече да не ражда плод. Това подсказва за култа към свещеното вино и ритуала, извършван от траките - мачкане на чепките върху камъка с голяма положителна енергия, която е попивала в шарата.
2-РО:
Каменното корито има издълбан отвор, през който се е изтичал гроздовия сок.
3-ТО:
В скалата над шарапташа има глава или лице, което се явява пазителя на светилището.
4-ТО /Но не и на последно място!/:
При откриването му самия Карел Шкорпил го определя като шарапташ.
Прастари легенди разказват за тунели и лабиринти в скалите, които свързват подземни пещери и зали.
Възможно ли е нишите на следващата снимка, които са на 50 м. от шарапташа, да обозначават някои от входовете към тези катакомби?
ОРФЕЕВИ МИСТЕРИИ
1-ВО:
Района около камъка е осеян с пръчки на диво грозде, което изглежда много старо, може би на хиляди години и това, че не се поддържа е причината вече да не ражда плод. Това подсказва за култа към свещеното вино и ритуала, извършван от траките - мачкане на чепките върху камъка с голяма положителна енергия, която е попивала в шарата.
2-РО:
Каменното корито има издълбан отвор, през който се е изтичал гроздовия сок.
3-ТО:
В скалата над шарапташа има глава или лице, което се явява пазителя на светилището.
4-ТО /Но не и на последно място!/:
При откриването му самия Карел Шкорпил го определя като шарапташ.
Прастари легенди разказват за тунели и лабиринти в скалите, които свързват подземни пещери и зали.
Възможно ли е нишите на следващата снимка, които са на 50 м. от шарапташа, да обозначават някои от входовете към тези катакомби?
ОРФЕЕВИ МИСТЕРИИ
При откриването му самия Карел Шкорпил го определя като шарапташ.